תזונה ודיאטה

איך לשרוף קלוריות?

יש כל מיני דברים שתוכלו לעשות, על מנת לשפר את פוטנציאל שריפת הקלוריות שלכם.
ריכזנו לכם טיפים מומלצים ליישום. מוכנים? אנחנו מתחילים!

אל תוותרו על ארוחת הבוקר

אנחנו די בטוחים ששמעתם שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שמי שאכלו ארוחת בוקר, חוו ירידה במשקל לעומת אלה שדילגו עליה. ארוחת הבוקר צריכה להיות מורכבת מפחמימות עשירות בסיבים תזונתיים. לדוגמה, דגנים מלאים עם חלב דל שומן, אומלט ירקות עם חלבון ביצה ולחם מלא, 2 פרוסות לחם מלא עם גבינת ריקוטה ועוד.

אכלו חלבונים

מומלץ שתתכנו את התפריט שלכם, כך שתהיה בו מנת חלבון כמו, קופסת טונה, אגוזים, או גבינה דלת שומן. כך תבטיחו שבכל ארוחה, תהיה לכם גם מנת חלבון.

תאכלו ארוחות קטנות

הכוונה היא שבמקום לאכול 3 ארוחות גדולות, תאכלו 5-6 ארוחות קטנות. כך אתם תשיגו מספר דברים: גם לא תהיו רעבים וגם תגרמו לחילוף החומרים לעבוד עבורכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

העדיפו פחמימות מורכבות על פחמימות מזוקקות

פחמימות מזוקקות כמו לחם לבן ותפוחי אדמה, יגרמו בסופו של דבר להפחתה בקצב חילוף החומרים. מנגד, פחמימות מורכבות שהן עתירות בסיבים, יעשו את העבודה ההפוכה. שלבו איתן גם ירקות ופירות.

אל תצרכו יותר מדי אלכוהול

אלכוהול עשוי לגרום לכם לאכול יותר. על כן, שתיית משקה אלכוהולי עם הארוחה, היא לא מומלצת. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שהגוף שורף קודם את האלכוהול. דבר שהוא לא טוב עבורכם, שכן הקלוריות שהצטברו מהארוחה שאכלתם, יישארו כשומנים בגוף. אם אתם לא יכולים לוותר על האלכוהול, תוכלו לבחור במשקה אלכוהולי שמכיל רק 70 קלוריות לכוס.

אכלו מוצרי חלב דלי שומן

הם לא טובים רק בשביל העצמות, אלא גם בשביל חילוף החומרים. למעשה, הסידן וחומרים נוספים הנמצאים במוצרי החלב מסייעים לגוף לשרוף שומנים עודפים מהר יותר.

עשו אימון משקולות

כן, כן, מסתבר שאימון כזה יכול להעלות לכם את קצב חילוף החומרים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבצע 2 אימוני הרמת משקולות במשך 15 דקות בשבוע ואתם כבר תראו את התוצאות המצוינות בעצמכם.

אל תוותרו על שעות השינה

על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שאנשים שישנו פחות מ-4 שעות בלילה, היו תשושים ולא יכלו לתפקד כמו שצריך ועל כן גם חוו האטה בקצב חילוף החומרים. על מנת שלא תאבדו שעות שינה, נסו להקפיד על עשיית פעילות גופנית בשעות מוקדמות וכמו כן לעשות מקלחת חמה לפני השינה. כך תבטיחו שתשנו שינה טובה ובריאה.

תהיו רגועים

סטרס יכול לגרום לכם להשמין. הורמוני הסטרס יכולים לגרום לכם להרגיש רעבים ובהתאם לכך לגרום לכם לאכול יותר. על כן, מומלץ להכין רשימה של דברים שמרגיעים אתכם וליישם אותם. לדוגמה, האזנה למוסיקה, יציאה להליכה או ריצה ועוד.