אפריל 22, 2024

הסרת קעקועים בלייזר – איך זה עובד ולמי זה מתאים?

הסרת קעקועים בלייזר הנה שיטה חדשנית בה הקעקוע מוסר שלא בניתוח. הדבר אינו מביא בשורה רק בתחום הטראומה הכירורגית שמתבטאת בכאבים לאחר שמתעוררים מהתהליך, אלא גם בתחום התוצאה. בעוד אשר במחלקות רפואת עור בבתי חולים אתם תידרשו לחתום על מסמך היעדר תביעות במקרה של צלקות על הפנים, במכון שמבצע את ההליך באמצעות לייזר מראש לא יתרחש מקרה כזה כי הלייזר אינו צורב את העור ואינו פוצע אותו. הוא משאיר את הרקמות על אותה טמפרטורה ובסך הכל מוחק את הצבע עד לקבלת צבע גוף מקורי מלא על אותן נקודות. לכן, הסרת קעקועים ממש נדרשת עבור כל מי שהתחרט על הטבעתם.

כיצד השיטה עובדת הלכה למעשה

הכל מתחיל בפגישת אבחון בה בוחנים במכון הסרת קעקועים את הקעקוע המדובר. הירידה לפרטים נעשית ברמת הצבעים וכל גוון של קעקוע שיש לכם יתורגם לצבע מדויק שיזוהה על ידי מומחי המכון. בהתאם לכך, יוכן מכשיר לייזר ייחודי לטיפול באותו גוון. הלייזר בין מכשיר מסוים למכשיר אחר שונה באורך הגל שלו. אורך גל הלייזר הוא למעשה נוגד צבע. ערבובו עם פיגמנט צבע גורם לביטולו. מאחר ומדובר על טיפול עור, הביטול הזה לא יתרחש על המקום אלא יתהווה בשלבים של 3-18 מפגשים, תלוי בסוג הקעקוע.

התאמת השיטה מתאפשרת לכל מי שיש לו קעקוע אמיתי

כאן, הדגש הוא על קעקוע אמיתי ולא חינה. קעקוע חינה הוא קעקוע שילדים מקבלים בקופסאות ממתקים, או שאומן קעקועים לילדים מטביע על עורם באמצעות מדבקה. הדברים הללו הם לא באמת צבעים אלא לא יותר מאחיזת עיניים. שתי מקלחות באמבטיה מסירות את המיצג. קעקוע אמיתי, לעומת זאת, הוא כזה שנעשה עם מחט, ובו האומן מחליף את צבע הגוף בצבע של מיצג אומנותי. זו צביעה קבועה, ממש כמו שצובעים קיר במבנה, ולכן ההסרה מתאפשרת או בניתוח או בלייזר.
כמובן שעדיף לבחור הסרת קעקועים בלייזר ולהימנע מתופעות לוואי בלתי רצויות.

הפרוצדורה – ביצוע ההסרה בפועל

הסרת קעקועים מתבצעת על ידי מומחים במכון ייעודי. הלקוח מגיע למכון, מקבל אבחון של הקעקוע ועל פיו נקבעים סוגי מכשירי הלייזר וכמות המפגשים שישמשו בתהליך. על המטופל להתייצב לכל המפגשים. התייצבות למפגש מקרי מתחילה במשיחת האזור הנגוע בקעקוע עם חומר מאלחש ולאחר מכן כניסה לטיפול בלייזר. הטיפול יכלול לא יותר ממספר גירודים ועקצוצים ברמה נמוכה ביותר שלא מגיעה לסף כאב. מטיפול לטיפול, צבע הקעקוע ילך וידעך ובסיום התוכנית לא יהיו בכלל צבעי קעקוע על האזור.

היתרון – אין תופעות לוואי

הסרת קעקועים בלייזר אינה כוללת תופעות לוואי כמו צריבת עור, סרטוּן עור, כוויות או צלקות מכל סוג שהוא. רקמות האפידרמיס והשכבות שמתחת ייוותרו בריאות כמו לפני הכניסה לטיפול. הסרת קעקועים בלייזר הוא מסלול יחיד מסוגו שגם אינו ניתוח וגם לא מצריך תופעות לוואי להשלמת התהליך.