אפריל 22, 2024

השתלת שיער – כל מה שצריך לדעת על התהליך

השתלת שיער היא טיפול שמטרתו היא להשיב את השיער באמצעות השתלת זקיקים שנתרמים מאזורים שופעים בעורף ובצוואר ומושמים באזורים מתקרחים כמו מפרצי הראש הקדמיים והקודקוד האחורי. מהם שלבי ביצועו? במה הוא כרוך? בואו ללמוד הכל על הטיפול שמשנה סדרי עולם במראה החיצוני שלכם.

תחילת תכנון ההשתלה

ביום בו החלטתם שאתם מעוניינים להשקיע בהשתלת שיער, תצטרכו ליצור קשר עם מתווך ישראלי המתווך ביניכם לבין המרפאה בטורקיה ולשלוח לו 5 תמונות של אזורים נבחרים בראש לבקשתו ובהדרכתו. התמונות יועברו למרפאה בטורקיה, ושם צוות המומחים יחליט האם אתם מתאימים להשתלה ואם כן, איזו שיטה מיועדת עבורכם. השתלות שיער תמיד נבחרות באופן קפדני המתאים במיוחד לכל פציינט.

הכרת סוגי השתלות שיער והמלצה עבורכם על המיועדת

השתלת שיער FUE היא ההשתלה שהכי הרבה ישראלים התנסו בה. המחיר ביחס לאלטרנטיבה אינו יקר, ובתמורה מקבלים יישום ידני של השתלת שיער: קטימת זקיקים מאזורים שופעים בעורף ובצוואר, פתיחת ערוצים באזורים הקרחים והשתלתם באותם ערוצים. הטיפול נעשה ממש כמו זריעת דשא: זקיק אחר זקיק מאלו שנתרמו, עד לסיום הטיפול. לעומת זאת, שיטת DHI מציעה קטימה ידנית אבל השתלה אלקטרונית עם מכשיר שגם פותח ערוצים וגם מבצע את ההשתלה. השתלות שיער אלו מיועדות לבעלי שיער שופע שהבעיה שלהם היא נסיגה קדמית הדרגתית. טיפול זה נחשב למועט זקיקים אבל יקר בהשוואה לטיפול FUE בשל הפרוצדורה האלקטרונית המתקדמת.

שדרוגים שניתן להוסיף עבור השתלת שיער

השתלות שיער ניתנות לשדרוגים הבאים:

המרת טיפול FUE בטיפול Sapphire FUE – בטיפול Sapphire FUE משתמשים במקדד אבן-ספיר במקום במקדד מתכת ונהנים מערוצים דקים יותר ובכך – מכמות מרובה של זקיקים ביחס להשתלה רגילה עם כלי מתכת. ההמרה הזו כרוכה בתוספת תשלום ממוצעת של 80-100 אירו.

רכישת ויטמינים – רוכשים ויטמינים שמיועדים, בנוסף לתרופות השיקום, לעודד צמיחה מהירה. מומלץ להשקיע בכך על אף כי הדבר אינו מהווה חובה.

במהלך תכנון המסע לטורקיה

דאגו שיש לכם כרטיס חזור המיועד לשליחת מזוודה ולא טרולי, אחרת לא תוכלו להעביר את התרופות בתיק שלכם, מפאת נהלי הבטחון בשדה התעופה. כרטיס ההלוך יכול להיות טרולי, אך אם הפיצול אינו אפשרי, מוטב ששניהם יהיו מזוודה על מנת לאפשר לכם לחזור עם מזוודה בבטן המטוס והתרופות שתקבלו לשיקום מההשתלה בתוכה.

התנהלות על אדמת טורקיה מרגע הנחיתה

לאחר ביקורת הדרכונים יש לאסוף את המזוודה ששלחתם ואם לא שלחתם, יש להגיע לאולם הנוסעים ולחפש את שלט מרפאת השתלות שיער שתטפל בכם. יש לגשת לבחור שמחזיק בו ולוודא שאתם רשומים אצלו. במרפאה, תחליטו אם אתם עומדים לעבור את ההשתלה עם טשטוש (סדציה) או בלעדיו ואל תאכלון ארוחת בוקר אם בחרתם לעבור אותו בטשטוש.

התנהלות במהלך הטיפול

שמרו על קור רוח גם בזריקות וגם בהשתלות, כולל ברגעים חריגים כמו זריקות הרדמה בצוואר. במידה ואתם חשים עייפים ומותשים הרימו את ידכם ובקשו הפסקת צוהריים, בה מומלץ להשלים ארוחת צוהריים. המתינו לסיום השתלות שיער בסבלנות וודאו כי לאחר שזה קורה אתם מקבלים את תעודת המושתל שלכם, כתב אחריות ופירוט לגבי מספר הזקיקים שהושתלו. אספו את התרופות ועברו על הוראות הנטילה היומיות שלהן.

התנהלות בשוטף לאחר הטיפול

בשבועיים הראשונים אין לבוא במגע עם שמש ללא מטרייה ולאחריהם ניתן לעבור לכובע. יש להשלים טיפולי PRP או IPRF לעידוד הצמיחה והחלשת גן-ההתקרחות DHT. יש לחזור על טיפולים אלה כל 2-3 חודשים לפחות.