אפריל 22, 2024

טיפים לשמירה על ציפורניים בריאות, יפות וחזקות

הציפורניים יכולות להעיד לא מעט על הבריאות שלנו. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה וליישם את הטיפים שלנו, שיעזרו לכם לשמור על הציפורניים מטופחות וגם חזקות.

הכירו את הציפורניים וממה הן עשויות

הציפורניים שלנו עשויות מחלבוני קרטין. יש בציפורניי הידיים כ-100 לוחות קרטין ובציפורני הרגליים כ-150 לוחות קרטין. תודות למבנה של החלבונים, הציפורניים קשיחות. רקמת הציפורנים לא מכילה עצבים בכלל ועל כן כאשר אנחנו קוצצים את אותן, אנחנו לא חשים כאב. שינויים במבנה של הציפורניים או בצבע שלהן, יכול להגרם מחבלה מקומית או פגיעה. כמו כן, יכול להיות שאותם שינויים עשויים להעיד על מצב רפואי. אין מה להילחץ מזה, אבל כן מומלץ להגיע לרופא העור לבדיקה וקבלת טיפול מתאים.

שמרו על הציפורניים לחות

יש למרוח מדי פעם כמות קטנה של קרם וזלין על הציפורניים ועל העור שיש מסביבן. ההמלצה היא למרוח וזלין כאשר הציפורניים יבשות. במידה ואתם לא משתמשים בוזלין או לא אוהבים אותו, אפשר גם למרוח שמן קיק או שמן זית ולהשיג את התוצאה הרצויה.

עטו כפפות גומי כאשר אתם עושים את עבודות הבית

העבודות הללו עשויות להרוס את הציפורניים. על מנת לשמור על הציפורניים מחומרי הניקוי ובכלל מלכלוך, יש לעטות כפפות גומי. אגב, לפני שאתם עוטים את הכפפות, מרחו קצת קרם לחות.

הפחיתו את הסיכון לזיהום פטרייתי

לאחר שהרטבתם את הידיים והרגליים, כדאי לייבש אותם ביסודיות. אם תשאירו את הציפורניים והעור שסביבן לח, אתם רק תעלו את הסיכון לזיהום פטרייתי כדוגמת פטרת ציפורניים.
כיום, טיפול בפטרת ציפורניים יכול להיעשות באמצעות שיטה מהפכנית הכוללת שימוש בתכשירים טבעיים ומיוחדים שפותחו על מנת לפתור את הבעיה. לדוגמה, קרמים נגד פטריות ונוזל לטיפול בפטרת ציפורניים.

הקפידו לאוורר את הנעליים שלכם

מדובר גם על נעלי הספורט וגם על נעלי העבודה שלכם.
ההמלצה היא לגוון בין זוגות הנעליים ולא לנעול את אותו הזוג כל יום. כך תוכלו להבטיח שלא תנעלו זוג נעליים מיוזע ועם לחות וגם תוכלו להוריד משמעותית את הסיכון להתפתחות של זיהום פטרייתי.

הקפידו לגרוב גרביים איכותיות

רכשו גרביים שעשויות מ-100 אחוז כותנה. אלו גרביים שמצוינות עבור ספיגת לחות.

חזקו את הציפורניים

תוכלו לרכוש תוסף תזונה המכיל ויטמין B7 (ביוטין). הוא תורם לבריאות הציפורניים.
לפני נטילת התוסף, התייעצו עם רופא המשפחה.

קצצו את הציפורניים בצורה נכונה

יש לגזור את הציפורניים בזווית ישרה. כך אפשר להימנע ממצב של ציפורן חודרנית.
כמו כן, יש להקפיד גם לשייף את הציפורניים. הדבר מסייע לשמור על הצורה והחוזק של הציפורניים.

מרחו לק על הציפורניים

אפשר למרוח לק שקוף או כל לק אחר שאתם אוהבים. הלק מספק שכבת הגנה.
את הלק תוכלו להשאיר על הציפורניים עד 10 ימים.