מרץ 23, 2024
רכיבה על אופניים

יתרונות של רכיבה על אופניים

יש המון יתרונות לרכיבה על אופניים. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על 4 יתרונות בולטים שיגרמו לכם לעלות על האופניים ולהתחיל ברכיבה עוד היום.

הכתבה בשיתוף עם רגליים בשניים, מיזם רכיבה משותף לעיוורים ולרואים באופני טנדם.

יתרון מס' 1 – רכיבה על אופניים תשפר לכם את מצב הרוח

זה הרי ידוע שכל פעילות גופנית יכולה לשפר את מצב הרוח. זה קורה תודות לשחרור אדרנלין ואנדורפינים. כאשר מדובר על רכיבה על אופניים, אתם מרוויחים שני דברים: פעילות גופנית ובילוי בחוץ. תוכלו לרכב לבדכם או ביחד עם קבוצה.

יתרון מס' 2 – רכיבה על אופניים תסייע לכם לרדת במשקל

על מנת לרדת במשקל, כל מה שצריך לעשות הוא לשרוף יותר קלוריות מהקלוריות שאתם צורכים. קחו בחשבון שרכיבה על אופניים שורפת 400 עד 1000 קלוריות בשעה. הדבר כמובן תלוי במשקל של הרוכב וגם בעוצמת הרכיבה. תסכימו איתנו שככל שתהנו מהרכיבה, כך גם תקדישו לה יותר זמן ותשרפו יותר קלוריות. כמו כן, דבר נוסף שתרוויחו מלבד שריפת הקלוריות הוא בניית מסת שריר.

יתרון מס' 3 – רכיבה על אופניים תקטין את הסיכון לחלות במחלות

כאשר אתם רוכבים על האופניים, הדופק שלכם עולה והדם זורם מהר יותר בגוף. הדבר הזה מסייע לגוף לשרוף המון קלוריות וגם מקטין את הסיכון למשקל עודף. על כן, רכיבה על אופניים נחשבת לפעילות גופנית בריאה והיא יכולה להפחית סיכון לפתח מחלות לב וסרטן.

יתרון מס' 4 – רכיבה על אופניים תשפר את כישורי הניווט שלכם וגם את המוטוריקה

במהלך הרכיבה, יהיה עליכם להפגין כל מיני יכולות טכניות. לדוגמה, רכיבה בעליות, בירידות, סיבובים חדים, מכשולים ועוד. כל אלה ילמדו אתכם כיצד להשתמש במשקל הגוף שלכם בצורה הטובה והנכונה ביותר. כמו כן, הרכיבה גם תחדד את תחושת הכיוון הטבעית שלכם.

איך בוחרים אופניים?

אופניים יש בכל מיני גרסאות. הסוגים הפופולאריים הם אופני עיר, אופני כביש, אופני שטח ואופניים חשמליים. יש מגוון רחב של מחירים, החל מכמה מאות שקלים ועד לאלפי שקלים. במידה ואתם רק נכנסים לתחום, נמליץ לכם על אופני ספורט המיועדים לכביש. אם אתם מתכוונים לרכוב בשטח, אז נמליץ לכם לבחור באופניים עם שיכוך מלא. במידה ואתם רוכבים עירוניים שצריכים כלי תחבורה על מנת שתוכלו להתנייד בקלות ממקום למקום, נמליץ לכם על אופני עיר.
בכל מקרה, הבחירה תעשה בהתאם לייעוד של האופניים. מומלץ להגיע לחנות אופניים ולהתייעץ עם הצוות המקצועי לגבי הסוג המתאים.  

כמה מילים לסיכום…

הכי חשוב יהיה להתאים את הפעילות הגופנית (הרכיבה על האופניים) למצב הבריאותי שלכם.
כמו כן, אין להעמיס יותר מדי ובמיוחד לא בהתחלה. מומלץ גם להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים. שיהיה בהצלחה!