מרץ 25, 2024

כורכומין – סגולות רפואיות

אחד מתוספי התזונה הבריאים ביותר הוא הכורכורמין. על פי מחקרים שנעשו בתחום נמצא שלתוסף זה, יש ערכים תזונתיים בריאותיים רבים.
הצטרפו אלינו לכתבה מעניינת בנושא, הסוקרת את היתרונות של הכורכורמין.

תכונות מרפא טבעיות

בכורכומין יש תרכובות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון רבים. כל אלה מסייעים לגוף להילחם בבעיות בריאותיות שונות ובמגוון גדול של מחלות.

כורכומין כמרפא לכאבי מפרקים ודלקות פרקים

תודות לחומרים האנטי דלקתיים שיש בכורכומין, ניתן לסייע לגוף להילחם בכל מיני סוגים של דלקות. כמו כן, כורכומין גם מסייע בהחלשת סימפטומים של דלקות מפרקים.

כורכומין משפר את תפקוד המוח

יש תרכובות בכורכומין שמסייעות למוח להכפיל את מספר הנוירונים. כאשר אלה עובדים בצורה טובה, המוח יכול גם לתפקד הרבה יותר טוב. הכורכומין יכול לשמור על הנוירונים וגם לחזק אותם. הדבר גם מוריד את הסיכון לחלות במחלות כמו אלצהיימר (הנגרמות כתוצאה מירידה בכמות הנוירונים במוח). דבר נוסף שכדאי להזכיר בהקשר של הכורכומין הוא שכאשר המוח שלנו מתפקד טוב, כך גם הזיכרון יהיה הרבה יותר טוב. כך יוצא שהכורכומין תורם משמעותית לא רק לבריאות המוח אלא גם לשיפור הזיכרון.

הורדת הסיכון לחלות במחלות לב

מחלות לב נובעות מהשמנה וגם מאורך חיים לחוץ. על פי מחקרים שנעשו בתחום נמצא שכורכומין יכול לעזור לחיזוק שריר הלב וכמו כן למניעה של מחלות לב שונות. איך הכורכומין תורם ללב? הוא משפר משמעותית את התפקוד של הציפוי הפנימי של כלי הדם הנמצאים בלב. ככל שהציפוי יהיה יותר חזק, כך גם יצטבר פחות כולסטרול בכלי הדם. בהתאם לכך, אנו נסבול פחות מלחץ דם לא תקין וקרישת דם בתוך כלי הדם.

כורכומין משפר את המצב של מערכת העיכול

הוא יכול להשפיע על כל מערכת העיכול וניתן להשתמש בו על מנת לטפל בכל מיני בעיות עיכול ובכלל בדלקות של מערכות העיכול.

מה חשוב לדעת לפני שנוטלים כורכומין?

את הכורכומין ניתן למצוא בטבליות לבליעה, בתמצית נוזלית ובאבקה. מבין כל הצורות שהוזכרו לעיל, הצורת המרוכזת ביותר לצריכת הכורכומין היא באמצעות הטבליות. הכורכומין נמצא בהן, כאשר הוא משולב עם עוד רכיבים פוספוליפידים. השילוב של כל אלה יחד, מאפשר ספיגה מקסימאלית של הכורכומין. מבחינת תופעות לוואי, כאשר מדובר על כורכומין, יש לבדוק האם המוצר שרכשתם מכיל תוספת של חומר נוסף כמו פפרין שעשוי לסייע משמעותית בספיגת הכורכומין או שהמוצר מכיל רק את החומר הפעיל. יש מקרים מסוימים בהם יכולה להיות רגישות של מערכת העיכול. הדבר עשוי להוביל לכל מיני תופעות לוואי לא רצויות. על כן, כאשר אתם רוכשים את המוצר, בדקו שמדובר על כורכומין שמשולב עם רכיבים פוספוליפידים (הם לא מייצרים תופעות לוואי).

איפה רוכשים כורכומין?

ניתן לרכוש את תוסף התזונה בכל בתי המרקחת ובחנויות הטבע. כמו כן, אפשר גם לבצע הזמנה מהאינטרנט. לפני נטילת התוסף, מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה.