אפריל 19, 2024

כללי בטיחות ורעיונות לפעילות גופנית בקיץ

מומלץ לשמור על שגרת אימונים לאורך כל עונות השנה. הדבר מסייע לנו לשמור על הכושר הגופני וגם על הבריאות שלנו. לכן, מומלץ שלא לוותר על שגרת האימונים גם בקיץ. כל מה שצריך לעשות הוא להתאים אותה לגוף שלנו לתנאי מזג האוויר החמים.
אז איך עושים זאת בהצלחה? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה הכוללת כללי בטיחות לפעילות גופנית בקיץ וגם רעיונות לפעילות גופנית.

כללי הבטיחות שמומלץ ליישם

להלן הכללים החשובים:

כלל מס' 1 – לשתות הרבה מים

מומלץ לשתות מים לפני ואחרי הפעילות הגופנית. יש לשתות מים כמה שעות לפני תחילת הפעילות הגופנית וכך לאפשר ספיגה טובה יותר של הנוזלים בגוף. כמובן שאין להגזים ואין לשתות כמויות גדולות של מים, שכן הדבר עשוי לגרום לאי נוחות במערכת העיכול, מה שיביא להפרעה באימון הגופני.

כלל מס' 2 – לא עושים פעילות גופנית בשעות החמות

מומלץ לצאת לפעילות גופנית בשעות הבוקר המוקדמות (לפני השעה 7 בבוקר) או בשעות הערב (לאחר שקיעת השמש). במידה ותעשו פעילות גופנית בשעות החמות, אתם עשויים להתייבש או לפגוע במאזן החום של הגוף.

כלל מס' 3 – הקשיבו לגוף שלכם

במידה ואתם עייפים או לא אנרגטיים, מומלץ שתקשיבו לגוף שלכם ותפחיתו מעצימות האימון. לחילופין, תוכלו גם לקחת מנוחה קצר שתאפשר לכם קצת להתאושש וכאשר התאוששתם, תוכלו לחזור לאימון. במידה ואתם חשים לא טוב וחווים תופעות כמו, סחרחורות, בחילות והקאות – הפסיקו מיד את הפעילות ונוחו במקום מוצל ושתו מים בכמויות קטנות.

כלל מס' 4 – הצטיידו בהתאם

אם בכל זאת יוצא לכם להתאמן כשחם בחוץ, הצטיידו בכובע, בגדים בהירים ומנדפי זיעה חולצה ומשקפי שמש. להגנה מקסימאלית, מומלץ גם למרוח קרם הגנה.

איזה פעילויות גופניות תוכלו לעשות גם כשחם בחוץ?

להלן הפעילויות המומלצות:

רכיבה על אופניים – מומלץ לעשות את הרכיבה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב.
על מנת להימנע משפשפות ועל מנת שחווית הרכיבה תהיה נעימה, מומלץ לרכוש בגדי רכיבה לאופניים. אחת החנויות המתמחות והמומלצות בתחום היא חנות isravelo המציעה מגוון גדול של בגדי רכיבה.

פעילות גופנית במכון כושר או בבית – המקומות הללו ממוזגים ועל כן אפשר לשמור בהם בלי בעיה על שגרת אימונים וכל זאת הרחק ממזג האוויר החם שיש בחוץ.

פעילות גופנית בקבוצות התעמלות – אפשר להצטרף לחוגי של התעמלות קבוצתית המתקיימים גם הם במקומות ממוזגים. החוגים מועברים על ידי מדריך או מדריכה שעברו הכשרות מקצועיות בתחומי התעמלות מגוונים.

אימוני שחייה – על מנת לשמור על הכושר הגופני, אפשר לשלב בתכנית האימונים שחייה בבריכה או בים. בקיץ, טמפרטורת המים נוחה ואפשר לצאת לשחייה ארוכה בים. אם אתם מעדיפים בריכה ולא ים, תוכלו לרכוש מנוי וכך תוכלו להקפיד על שגרת אימונים.