אפריל 18, 2024

שמן עץ התה – יתרונות בריאותיים

נקרא גם שמן תה אוסטרלי. לאורך מאות שנים הוא שימש את התושבים באוסטרליה, כצמח מרפא. יש לו תכונות אנטי פטרתיות ותכונות אנטי בקטריאליות.

יש לו גם מגוון שימושים (על חלקם נרחיב בהמשך הכתבה) בהם:

-חיטוי של פצעים, שריטות וחתכים

-הקלה על דלקות עור

-טיפול יעיל באקנה

-הרחקת כינים

-טיפול בפטריות עור ובפטרת הציפורניים

האם שמן עץ התה הוא בטוח לשימוש?

מדובר על שמן אתרי שהינו בטוח לשימוש, שבניגוד לשאר השמנים האתריים, אותו אפשר לטפטף על המקום הפגוע ואין צורך להוסיף לו שמן נשא. אגב, כאן נציין שאם השימוש הוא יומיומי, אז מומלץ לדלל אותו בשמן נשא.

יתרונות בריאותיים של שמן עץ התה

כפי שהוזכר קודם לכן, לשמן עץ התה יש מגוון שימושים. להלן פירוט על השימושים והיתרונות:

-שמן עץ התה לטיפול באקנה ובפצעונים – מדובר על פתרון טבעי שהוכח כבעל השפעה חיובית וזאת תודות לתכונות האנטי דלקתיות שיש בו. הוא מזין את העור וגם מגן עליו מפני זיהומים.

-שמן עץ התה לסובלים ממחלות עור – הוא מקל על כל דלקת שיש בעור. לדוגמה, אם מדובר על פסוריאזיס, הרי שמריחת שמן עץ התה על האזור הנגוע, תביא להפחתת הפסוריאזיס. ההמלצה היא לערבב את שמן עץ התה עם שמן אתרי נוסף כמו שמן לבנדר. כך אפשר לצור משחה טיפולית ולהשתמש בה כשצריך.

-שמן עץ התה לכאבי גרון – יש בו מרכיבים שמקלים על הכאב והגודש שיש באף. כל מה שצריך לעשות הוא לטפטף מספר טיפות לכלי עם מים רותחים. יש לרכון על הכלי, לכסות את הראש עם מגבת ולנשום את האדים. הדבר הזה יעזור ויקל משמעותית על הנשימה, יקל על הכאב וכמובן גם ירחיק את החיידקים.

-שמן עץ התה לטיפול בציפורן חודרנית – השמן תורם לריכוך העור ומפחית משמעותית את הכאב הפיזי שנוצר כתוצאה מהציפורן החודרנית. כמו כן, השמן גם מתאים למצב של ציפורניים סדוקות.

-שמן עץ התה לטיפול בהרפס – השמן יקל על הכאב שנגרם כתוצאה מההרפס. יש למרוח אותו באזור השפתיים. הוא יזרז את תהליך ההחלמה וגם יעביר את הכאב ואת תחושת הגירוד והעקצוץ.

-שמן עץ התה לטיפול בכאבי גב – אפשר למרוח שמן על האזור הכואב או למלא אמבטיה ולטפטף מספר טיפות של השמן ולנוח בתוכה.

האם אפשר להשתמש בשמן התה גם למטרות שאינן רפואיות?

אפשר לייצר ממנו מוצרים קוסמטיים כמו, שמפו המכיל אותו, קרם לצוואר ולפנים, משחות שיניים ועוד.

איפה ניתן לרכוש את שמן עץ התה?

אפשר לרכוש אותו בבתי המרקחת, בחנויות הטבע ובאתרי אינטרנט המתמחים במכירת שמנים אתריים. שימו לב שאתם רוכשים את השמן הטבעי ולא מוצר מדולל.