יוני 20, 2024
אוכל בריא

מאכלים בריאים שאפשר לשלב בקלות בתזונה שלנו

אין לכם זמן לבישולים ארוכים? רוצים לאכול מאכלים בריאים ולשלב אותם בתזונה היומיומית שלכם? הצטרפו אלינו לכתבה מעניינת במיוחד עם טיפים שיעזרו לכם לייעל את המטבח וגם להפוך את חווית הבישול לפשוטה ואפילו מהנה.

הכתבה בשיתוף עם מבשלים חוויה המציעים מגוון סדנאות בישול, בהן גם סדנת בישול בריא.

כמה מילים על הירקות

כאשר מדובר על ירקות, מדובר על מרכיבים שמהם אפשר להכין ארוחה מפתיעה, מגוונת ושלמה לאורך כל השבוע. נניח ואין לכם זמן לחתוך סלט, אז תמיד תוכלו לחתוך ירקות קשים ולשים אותם במקרר. כך תוכלו לשלוף אותם ורק לתבל עם מעט שמן זית, לימון, פלפל ומלח. אגב, אם תרצו עוד יותר להקל על עצמכם, תוכלו לרכוש מארזי ירקות שטופים וחתוכים שאפשר למצוא בכל סופר.
יש מארזים של כרוב, גזר, חסה, בצל, תרד, סלק וכמובן גם כל מיני לקטים. לירקות, תוכלו לשדך מנה של עוף, דג או טופו והרי לכם ארוחה מזינה במינימום זמן.

כמה מילים על מרקים

מרקים כיף לאכול לא רק בחורף, אלא בכל עונות השנה. מרקים קל להכין, שכן כל מה שצריך לעשות הוא להכניס ירקות ועוף לסיר אחד וכך לקבל ארוחה מלאה. טיפ מאיתנו: לאחר שהכנסתם את הירקות והעוף לסיר, מומלץ להביא אותם לרתיחה ואז להנמיך את האש. כך תבטיחו שהמרק ימשיך להתבשל אבל לא יבושל יותר מדי. הדבר גם יסייע לכם לרכז את טעמי המרק. שימו גם עשבי תיבול וכך תוכלו להעמיק עוד יותר את הטעמים.

כמה מילים על ממרחים

ממרחים יכולים לשדרג משמעותית את האוכל. אפשר למרוח אותם בכריכים ואפשר גם להוסיף אותם לקציצות, פסטה או למנות של עוף ודג. כמו כן, אפשר גם להוסיף אותם לסלטים ולתבשילים שונים. על מנת לשמור על הממרחים לאורך זמן, יש לאחסן אותם בצנצנת זכוכית. לזלף עליהם מעט שמן זית ולסגור בצורה הרמטית ולשמור במקרר.

כמה מילים על דגים

לדגים יש המון יתרונות בריאותיים. קחו בחשבון שדגים קטנים נחשבים לבריאים יותר מהדגים הגדולים ומדוע? כי הם מכילים כמויות קטנות יותר של כספית. מדובר על דגים כמו, סול, אנשובי, סרדינים וכו'. כאשר אתם עושים קנייה של דגים, מומלץ לשאול לגבי הטריות. לגבי דגים טריים בתנור, מומלץ לצלות אותם בטמפ' של 200 מעלות למשך 20 דקות. אם מדובר על פילה דג בתנור, יש לצלות אותו 7-15 דקות וזאת בהתאם לסוג הדג. טיפ מאיתנו: אם תרצו דג עסיסי, תוכלו לנסות את שיטת "הסוכרייה". מדובר על דג שאותו אורזים בנייר אפייה מקופל לצורת סוכרייה. זוהי שיטת אידוי ידועה. לאחר שעטפתם את הדג, כל שתצטרכו הוא להכניס אותו לתנור ל-10 דקות.

כמה מילים על קטניות

קטניות הן מקור מצוין לפחמימות מורכבות ולחלבונים מהצומח. במקום להסתבך עם ההשרייה של הקטניות והבישול, אפשר להשתמש בקטניות קפואות או בקטניות מוכנות לאכילה (כמו, גרגירי חומוס, שעועית ועוד).

כמה מילים על טופו

הוא מקור מצוין לחלבון מלא. הוא מכיל את כל חומצות האמינו החשובות לגוף. נציין שתכולת הפחמימה בטופו היא נמוכה בהשוואה למקורות חלבון אחרים מהצומח. לטופו יש טעם ניטרלי. מה שכן, הוא יכול לספוג טעמים וגם רטבים בהם הוא מושרה. יש טופו ארוך וטופו קשה. הרך מתאים לסלטים ולבישול ברטבים והארוך מתאים לצריבה במחבת או לצלייה בתנור. כאשר פתחתם את אריזת הטופו, מומלץ להעביר אותו לכלי עם מים ולשמור במקרר. על מנת שיהיה אפשר לשמור על הטריות שלו, יש להחליף מים מדי יום.