אפריל 30, 2024
אימון אישי לנשים

אימון אישי לנשים – מה זה אומר?

סביר להניח ששמעתם לא מעט את צמד המילים "אימון אישי" ותהיתם מה זה אומר. האם מדובר על אימון שהוא מיוחד לנשים? האם צריכה להעביר אותו מאמנת אישה או שגם גבר יכול להתאים כמאמן אישי? על כל אלה ועוד נדבר בכתבה הבאה.

הכתבה בשיתוף עם ענת מנדל – אימון אישי לנשים.

כמה מילים על אימון אישי

מדובר על טיפול קצר מועד וממוקד מטרות. אגב, כל אלה מבדילים אותו משמעותית מפסיכואנליזה או טיפול פסיכולוגי. כאשר מדובר על אימון אישי לנשים, יש התמקדות בטיפול בסוגיות שהן ייחודיות לנשים וכמו כן הטיפול נעשה באמצעות כלים שמתאימים לנשים. למעשה, יש נקודת הנחה לפיה לנשים יש רגישויות אחרות מגברים וכמו כן יש לנשים גם צורות ודרכי תקשורת שונות וכמובן צורת פעולה שונה משל הגברים.

כמה מילים על הרגש והאימון האישי

מי שמעביר את הטיפול ולא חשוב אם מדובר על גבר או אישה, צריך להיות רגיש יותר מהבעת הרגשות של האישה. כמו כן, על המטפלים גם להיות קשובים למטופלות באשר לצורת ההבעה והדיבור על המצוקות וכמו כן גם לגבי הבעיות שהן רוצות לפתור. אין ספק שכאשר מדובר על אימון אישי, יש יותר מקום לרגשות ולרגש והם למעשה מהווים חסמים או גורמים לבעיות של המטופלת. אגב, בניגוד לנשים, גברים דווקא יכולים לבצע הפרדה בין הרגשות שלהם לבין הפעולות שהם מבצעים ולכן הם יכולים לפעול בצורה שלא נוחה להם מבחינה רגשית אבל עדיין לפעול.

האם יש חשיבות לקשר בין המטופל למאמן?

כמובן. בכל אימון אישי ולא משנה אם מדובר על אימון אישי לנשים או לגברים, יש חשיבות מרכזית וגדולה לקשר שיש בין המטופל למאמן. אצל נשים במיוחד, הקשר האישי משמעותי וגם חשוב ועל כן, כאשר אישה עוברת אימון אישי, עליה להרגיש כמה שיותר נוח עם המאמנת או המאמן האישי שלה.

מהם נושאי האימון האישי?

יש המון מקרים בהם נשים וגם גברים ניצבים בפני אותן הדילמות והבעיות. מה שכן, אפשר לציין שאצל נשים יש השפעה של גורמים ייחודים על היחסים עם המשפחה או על הקריירה. לדוגמה, אימון אישי לנשים ידון בהתלבטויות בנושאים כמו, הריון מול קריירה, משפחה מול קריירה וכו'.

אימון אישי לנשים – מאמנת אישה או מאמן גבר?

אין כאן תשובה חד משמעית. כל אחת וההעדפות שלה. יכול להיות שאישה יכולה גבר כמאמן מתאים או אישה כמאמנת מתאימה. יש המון גברים שמעבירים אימון אישי והם מבינים את הצורך בראיית הדברים מזווית רגשית וכמו כן הם גם יטפלו בהם בצורה רגשית. מנגד, יש גם המון שמעבירות אימון אישי והן פועלות ומונחות באותן הדרכים ויותר מזה, הן גם יכולות להזדהות עם הנשים המטופלות.