אפריל 22, 2024
קשיו יתרונות

קשיו יתרונות – 5 סיבות מעולות להוסיף אגוזי קשיו לתפריט שלכם

קשיו הוא סוג של אגוז שהמקור שלו בעץ טרופי מברזיל. הקשיו עשיר בתרכובות צמחיות וכמו כן במגוון חומרים מזינים. ניתן להשתמש בקשיו כתוספת לכל ארוחה וכמו כן ניתן להכין ממנו תחליפים למוצרי חלב (מתכון לגבינת קשיו בהמשך הכתבה).

אז מהם היתרונות של הקשיו? אנחנו מזמינים אתכם להישען לאחור ולהמשיך בקריאת הכתבה.

יתרון מס' 1 – עשיר במינרלים וויטמינים

קשיו מכיל כמות גדולה של נחושת. מדובר על מינרל שמסייע לייצור אנרגיה בגוף, למערכת חיסונית חזקה וכמו כן מסייע גם להתפתחות המוח. קשיו הוא גם מקור למנגן ולמגנזיום. מדובר על חומרים שתורמים לבריאות העצמות. כמו כן, קשיו מכיל סלניום, זרחן, יוד וברזל. מבחינת וויטמינים, הקשיו עשיר בוויטמין B6 וויטמין K.

יתרון מס' 2 – עשיר בנוגדי חמצון

מדובר על תרכובות צמחיות שמועילות לגוף שלנו והן אחראיות על נטרול מולקולות שונות שגורמות נזק לגוף. מולקולות אלו מכונות גם בשם "רדיקלים חופשיים". נוגדי חמצון עוזרים להפחית מצבים דלקתיים בגוף וכמו כן מסייעים לחיזוק מערכת החיסון. בקשיו יש שני סוגים של נוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים וקרוטנואידים.

יתרון מס' 3 – עוזר בתהליך ירידה במשקל

בקשיו יש שומנים בלתי רוויים וכמו כן הוא מכיל לא מעט קלוריות (ב-30 גרם קשיו, יש 160 קלוריות). משום כך, אנשים שנמצאים בדיאטה לא צורכים אותו. מה שכן, בשנים האחרונות, יש המון מחקרים שדווקא הראו שהוספת קשיו לתפריט יכולה להיות אפקטיבית בכל הקשור לתהליך ירידה במשקל. חשוב לציין שהקשיו גם עשיר בסיבים תזונתיים, דל בסוכר וגם מכיל כמות משמעותית של חלבון.
כל אלה יכולים לתרום רבות לתחושת השובע.

יתרון מס' 4 – משפר את בריאות הלב

על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שהקשיו העלה את רמות הכולסטרול הטוב בגוף והוריד את רמות הכולסטרול הרע בגוף. כמו כן, נמצא שאכילת אגוזים וגם אגוזי קשיו, יכולה להפחית משמעותית את הסיכון לפתח כל מיני מחלות הקשורות לבריאות הלב כמו הפרעות קצב בלב למשל. נציין שמי סובל מהפרעות קצב בלב, יכול לחוות שבץ.

יתרון מס' 5 – עוזר לשלוט ברמות הסוכר

אנשים שסובלים מסוכרת סוג 2, יכולים להפיק תועלת מאכילת קשיו. הדבר נובע מכך שהוא מכיל סיבים תזונתיים והם יכולים לסייע בכל הקשור למניעה של עלייה חדה ברמות הסוכר בדם.

מתכון לגבינת קשיו

להלן המתכון:

200 גרם אגוזי קשיו טבעיים

110 מ"ל כוס מים קרים

7 גרם מלח דק

25 מ"ל מיץ לימון

2 כפות שמן זרעי ענבים

אופן הכנת המתכון:

-השרו את אגוזי הקשיו בהמון מים למשך כ-4 שעות. לאחר מכן, שטפו היטב וסננו.

-העבירו את אגוזי הקשיו לבלנדר והוסיפו מים, מיץ לימון, מלח ושמן זרעי ענבים.

-טחנו עד שמתקבל מרקם חלק.

-העבירו את התערובת לסלסלת גבינה והניחו אותה על צלחת עמוקה.

-שמרו במקרר כ-10 שעות לפחות. במידה ויש נוזלים, נקזו אותם.

בתאבון ☺️

כמה מילים לסיכום…

כפי שניתן לראות, אין ספק שיש המון יתרונות לאגוזי קשיו. נמליץ לכם לשלב אותם בתפריט. רק שימו לב שאתם משלבים אותם בצורה הנכונה ובמינון המתאים.