אפריל 28, 2024
טיפים שיעזרו לכם לשמור על המטבח נקי ומאורגן

טיפים שיעזרו לכם לשמור על המטבח נקי ומאורגן

המטבח הוא הלב של הבית. על כן, הוא צריך להיות נקי ומסודר כל הזמן.
בכתבה הבאה, נציג טיפים שיעזרו לכם לשמור על המטבח נקי, מאורגן וכזה שיהיה פשוט תענוג לעבוד בו.

הכתבה בשיתוף עם חברת ניקיון משרדים מובילה.

נקו תוך כדי תנועה

המפתח למטבח נקי הוא לנקות תוך כדי תנועה. במקום לתת לכלים להיערם בכיור, עשו אותם לאחר כל שימוש או בסוף היום. כמו כן, הקפידו לנגב את המשטחים בכל פעם שאתם מסיימים לעשות כלים. ככל שתטפלו מהר יותר בכלים וגם תקפידו על ניקוי המשטחים, תוכלו למנוע מצב של כתמים עקשניים על הכלים או המשטחים וכמו כן תוכלו גם למנוע משיכה של מזיקים לאזור.

קבעו שגרת ניקיון יומית

צרו שגרת ניקיון יומית למטבח וכך תוכלו לשמור על ניקיון באופן עקבי. הקצו זמנים ספציפיים למשימות כגון טאטוא הרצפה, ניגוב משטחים וחיטוי אזורים במטבח. היצמדו לשגרה הזו כדי להבטיח שהמטבח שלכם יישאר נקי ומזמין לאורך כל היום.

ארגנו את הארונות והמזווה

מטבח מסודר הופך את הניקיון לקל ויעיל יותר. ארגנו מחדש את הארונות והמזווה שלכם באופן קבוע כדי למקסם את שטח האחסון ולשמור על סדר. קבצו יחד פריטים דומים, השתמשו במכלי אחסון והדביקו תוויות על מכלי האחסון על מנת שתוכלו למצוא במהירות את מה שאתם צריכים.

שמרו על משטחי עבודה נקיים

לא נעים לראות עומס על משטחי העבודה. כמו כן, העומס הזה גם מפריע לניקיון. על כן, הימנעו מלהניח יותר מדי פריטים על המשטחים שלכם. הניחו עליהם פריטים חיוניים כמו כלי בישול ומכשירי חשמל בהם אתם עושים שימוש לעיתים קרובות.

אחסנו את המזון בצורה נכונה

אחסנו פריטים במכלים או שקיות אטומות. הדביקו תוויות עם שמות הפריטים ותאריכי התפוגה שלהם. בדקו באופן קבוע את המקרר ובמידה ויש פריטים שפג תוקפם, זרקו אותם וכך תוכלו לפנות מקום לפריטים אחרים וגם תוכלו לשמור על הטריות והניקיון.

השתמשו בחומרי ניקוי איכותיים

שימוש בחומרי הניקוי הנכונים יכול לעזור רבות בשמירה על הניקיון במטבח. על כן, נמליץ לכם להצטייד בספוגים איכותיים, מטליות מיקרופייבר, מברשות קרצוף וחומרי ניקוי מתאימים.
כל אלה יעילים בהסרת שומן, כתמים ולכלוך וכל זאת מבלי לפגוע במשטחים.

נקו את מכשירי החשמל שיש לכם במטבח

מכשירי מטבח, כגון תנורים, כיריים ומיקרוגל, עלולים לצבור שומן ושאריות מזון לאורך זמן.
נקו את המכשירים הללו באופן קבוע בהתאם להוראות היצרן.

שמרו על מטבח מאוורר היטב

אוורור המטבח חיוני למניעת ריחות והצטברות של לחות במטבח. השתמשו בקולט אדים (זהו מכשיר חשמלי שמתקינים מעל התנור או הכיריים. יש לו מאוורר והוא מסלק מהאוויר שמנים, עשן, אדים ותוצרי שרפה) או במידה ואין לכם מכשיר כזה, הקפידו שהחלונות במטבח יהיו פתוחים כאשר אתם מבשלים.