אפריל 22, 2024
מתי צריך ללכת לרופא שיניים

שומרים על בריאות הפה – טיפולי שיניים שכדאי להכיר

שמירה על בריאות הפה חשובה לרווחה הכללית. הגעה לרופא השיניים לבדיקת שיניים לפחות פעמיים בשנה והקפדה על טיפול מונע, כל אלה ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על בריאות השיניים והחניכיים. עם זאת, לעיתים מתעוררות בעיות שיניים הדורשות טיפולים או פרוצדורות ספציפיות. בכתבה הבאה, נחקור את עשרת טיפולי השיניים הנפוצים ביותר ונסביר כיצד הם מתבצעים.

הכתבה בשיתוף עם רופא שיניים בפתח תקווה.

ניקוי שיניים

ניקוי שיניים כולל הסרת רובד ואבנית מהשיניים. במהלך ההליך, השיננית או רופא השיניים משתמשים בכלים מיוחדים כדי לנקות ולהבריק את השיניים. הליך זה, מסייע במניעת מחלות חניכיים וריח רע מהפה.

סתימות בשיניים

הליך המשמש לתיקון שיניים שנפגעו עקב ריקבון או שברים. ההליך כולל הסרת החלק הרקוב או הפגום של השן ומילוי החלל בחומר עמיד כמו שרף מרוכב או אמלגם. הסתימה משחזרת את מבנה השן ומונעת ריקבון נוסף.

טיפול שורש

מדובר על טיפול הכרחי, המבוצע כאשר פנים השן פגום. במהלך ההליך, רופא השיניים מסיר את פנים השן, מנקה את תעלות השורש וממלא אותן בחומר תואם. טיפול זה חוסך את עקירת השן ומבטל כאבים וזיהום.

עקירות שיניים

מדובר על הליך של הוצאת שן מהשקע שלה. הליך זה מבוצע לעתים קרובות כאשר השן ניזוקה קשות, רקובה או פגועה.

כתרים דנטליים

כתרים דנטליים הם שחזורים בהתאמה אישית, המכסים ומגנים על שן פגומה או נחלשת.
ההליך כולל עיצוב מחדש של השן והנחת כתר העשוי מחומרים כמו חרסינה, מתכת או שילוב של שניהם. כתרים משפרים את המראה, החוזק והתפקוד של השן.

גשרים דנטליים

גשרים דנטליים משמשים להחלפת שיניים חסרות על ידי עיגון שיניים מלאכותיות לשיניים טבעיות סמוכות או שתלים דנטליים.

שתלים דנטליים

השתלת שיניים היא פתרון פופולרי לטווח ארוך להחלפת שיניים חסרות. הליך זה כולל החדרת שתל טיטניום לתוך עצם הלסת, מה שמאפשר לו להתמזג עם העצם לאורך זמן. לאחר השתלבות השתל, מוצמד כתר.

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים היא הליך דנטלי קוסמטי שמטרתו להבהיר את צבע השיניים. ההליך כרוך במריחת חומר הלבנה, המסיר כתמים ושינויי צבע הנגרמים על ידי גורמים שונים.

טיפול אורתודונטי

מדובר על הליך המשמש לתיקון שיניים לא מיושרות ואי-סדירות בלסת. במסגרת ההליך, מופעל לחץ עדין כדי להזיז את השיניים למקומן הנכון וכתוצאה מכך בריאות הפה משופרת והחיוך אסתטי יותר.

סיכום

כל הליכי השיניים הנפוצים הללו שהוזכרו לעיל הם חיוניים לטיפול בבעיות בריאות פה שונות והם משפרים את המראה והתפקוד של השיניים. נמליץ לכם להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים, לא רק שכואבים לכם השיניים, אלא גם לצורך ביקור שגרתי בו עשויות להתגלות בעיות קטנות שניתן עוד לטפל בהן בהתחלה לפני שיחלו סיבוכים. חפשו רופא שיניים אמין ומקצועי, שאתם יכולים לסמוך עליו שיבצע את אחד או יותר מההליכים שהוזכרו לעיל במידת הצורך. כמו כן, בדקו שיש עליו המון המלצות טובות, שהוא עובד עם מכשור מתקדם ועם צוות מקצועי ומנוסה.