אפריל 30, 2024
כל מה שצריך לדעת לפני קניית יאכטה

כל מה שצריך לדעת לפני קניית יאכטה

כאשר מדובר על רכישה של יאכטה, אין ספק שמדובר על הגשמת חלום. בגלל שהדבר כרוך בהוצאת סכום משמעותי וגדול, מומלץ להגיע למעמד הרכישה כאשר יש את ידע בסיסי בתחום.
כמו כן, רצוי גם שלא לוותר על סקר שוק וכמו כן להתייעץ עם אנשי הצוות שיש בחברות השונות המוכרות יאכטות.

הכתבה בשיתוף עם חברת אקווה מרינה יאכטות מובילה את ענף מכירת היאכטות בארץ.

כמה מילים על התקציב

מומלץ לדעת מהו התקציב שיש לרכישת היאכטה. כמו כן, יש גם לבדוק שבתקציב זה, נכנס גם נושא האחזקה השוטפת של היאכטה. קחו בחשבון שהמחירים מתחילים מעשרות אלפים ויכולים להגיע עד לעשרות מיליונים. המחיר משתנה בהתאם לגודל של היאכטה ולרמת האבזור שלה. אגב, אם מדובר על יאכטה משומשת, קחו בחשבון שיהיה עליכם גם להשקיע כסף על השיפוץ שלה. כמו כן, גם אם מדובר על יאכטה משומשת וגם אם מדובר על יאכטה חדשה, יש תשלומים נלווים כמו, היטלי מס, הוצאות ביטוח, דמי עגינה ועוד. בגדול, אפשר לומר שמדובר על סיפור לא זול בכלל ועל כן יש לוודא שהתקציב אכן מספיק.

יאכטה עם מנוע או יאכטה עם מפרש

יש שני סוגים פופולאריים של יאכטות והם, יאכטת מנוע ויאכטת מפרש. כמובן שאין סוג מועדף, שכן לכל אחד מהסוגים הללו, יש את היתרונות והחסרונות שלו. לדוגמה, אם מדובר על יאכטה עם מנוע, אז קל יותר להפעיל אותה מאשר יאכטה עם מפרש. מנגד, אם יש לכם ניסיון ימי ואתם יודעים לשלוט במפרשים, אז בוודאי שתעדיפו יאכטה עם מפרש.

יאכטה חדשה או משומשת?

יאכטה חדשה תעלה הרבה יותר מיאכטה משומשת. היא גם מותאמת לצרכי הלקוח ואין התפשרות על רמת האבזור. כאשר מדובר על יאכטה משומשת, היא תדרוש שדרוגים ויותר מזה, גם המפרט הטכני והאבזור יכולים שלא להתאים ועל כן יש להחליף אותם. חשוב לציין ששוק היאכטות המשומשות בעולם וגם בארץ הוא רחב ומגוון. אם בכל זאת החלטתם לרכוש יאכטה משומשת, אל תעשו את ההחלטה לבד והיעזרו באנשי מקצוע מנוסים. הם כבר יבדקו את המצב הטכני שלה, יעריכו את השווי שלה וכמובן יעריכו גם את עלות השיפוצים הצפויה.

שאלות ותשובות בנושא יאכטות

להלן מקבץ שאלות ותשובות שיעזרו לכם לקבל עוד מושג בעולם היאכטות:

-מהם השימושים שיש ליאכטות?

אין ספק שהשימושים מגוונים. יאכטות משמשות לפעילויות פנאי, לדייג, אירוח מסחרי, תחרויות שייט ואימון ועוד.

-מהם אמצעי ההנעה של היאכטות?

יש מגוון אמצעים בהם, בנזין וסולר, אנרגיה סולארית ורוח, מפרשים.

-איזה נמלי יאכטות ומעגנות יש בישראל?

נמל טבריה ומעגנות הכנרת, מעגן הדיג ומרינת קישון (חיפה), מרינה הרצליה, מרינה "אתרים" (תל אביב), נמל יפו, מרינה אשדוד, נמל תל אביב, מרינה אשקלון ומרינה איילת.