אפריל 30, 2024
עורך דין נזיקין

מהי תביעה בגין נזקי גוף ואיך אפשר להוכיח אותה?

תחום דיני הנזיקין הוא אחד התחומים של המשפט הישראלי, שלא פשוט להתמודד איתו.
בכתבה הבאה, נסביר מהם נזקי גוף, באיזה מקרים אפשר להגיש תביעה בגין נזקי גוף ונדבר על החשיבות בבחירת עורך דין מתאים.

הכתבה בשיתוף עם עורך דין נזקי גוף.

מהם נזקי גוף?

מדובר על נזקים שמתרחשים בגוף. ההשלכות של אותם נזקים עשויות להיות משמעותיות ביותר מבחינת הנפגע או הנפגעים. לדוגמה, פגיעה בכושר העבודה, יכולה להוביל לפגיעה גדולה באיכות החיים של העובד או העובדת שנפגעו. כמו כן, נזקי גוף יכולים להסתכם לא רק בפגיעה בגוף אלא אפילו במוות. נזקי גוף עשויים להיגרם מכל מיני מקרים כמו, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בבית הספר, תאונות בזמן הליכה ברחוב ורשלנות בטיפול רפואי.

כמה מילים על הגשת תביעת נזקי גוף

כפי שהוזכר קודם לכן, מגוון מקרים יכולים לגרום תאונות ואלה יגרמו בסופו של דבר לנזקי גוף. על כן, גם הגורמים האחראים לתאונות עשויים להשתנות. לא תמיד מדובר על אותם גורמים. לדוגמה, אם אדם הולך ברחוב ומועד בגלל שיש בור במדרכה ובעקבות המעידה הוא שבר את רגלו או ידו, הרי שהתביעה תוגש כנגד העירייה. דוגמה נוספת היא תאונת דרכים. במידה והתרחשה תאונה שבה אדם אחד נמצא אדם, הרי שתוגש תביעה נגד חברת הביטוח שלו.

כמה מילים על הוכחת נזק

תביעות נזקי גוף הן תביעות שיש להוכיח בהן את מה שקרה. מדובר על עניין מורכב וזאת משום שלא צריך רק להוכיח שאכן התרחשה תאונה, אלא גם יש להשיב על השאלה כיצד היא התרחשה וגם להראות את הנזק שנגרם לאדם הנפגע. על כן, כל מי שמעוניין בהגשת תביעה מסוג זה, חייב להכין את עצמו להתמודדות מורכבת ולא פשוטה בכלל. נציין גם שכאשר מוגשת תביעת נזקי גוף, יש וויתור על החיסיון הרפואי וזאת משום שבבית המשפט רוצים לקרוא בעיון את התיק הרפואי של האדם שתובע את הפיצויים.

כמה מילים על בחירת עורך דין מתאים

נציין דבר חשוב – אם עברתם פגיעה כלשהי או תאונה ונגרם לכם נזק לגוף, אל תוותרו על הזכויות שלכם. למעשה, ההיפך הוא הנכון. למרות שיש קושי, מומלץ ורצוי לחשוב על הגשת תביעה. אנחנו מסכימים שהפיצויים שתקבלו לא תמיד יעזרו לכם להתמודד עם ההשלכות של הנזק הפיזי שנגרם לכם, אבל הם כן יוכלו להקל במידה מסוימת. על כן, מה שנשאר לכם הוא לבחור את עורך הדין הטוב ביותר שתחום התמחותו הוא דיני נזיקין. בדקו מהו הדירוג שלו, קראו כמה שיותר המלצות, בדקו כמה שנות ניסיון יש לו וקבעו איתו פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות. בפגישה, תוכלו להתרשם מהשירות שהוא מספק וכמובן מהידע המקצועי שלו וגם תוכלו לשאול אותו כל שאלה שיש לכם לגבי התביעה. שיהיה בהצלחה!